Samsun İçin Turizm Elçiliğine Davetliyiz
Dün Atakum Grand Amisos Otel’de Samsun ve Çevresi Turizm Altyapı Hizmet Birliği (SAMTAB) tarafından düzenlenen, ‘Yatırımın Arayüzü Gençler (YANG) Projesi’nin toplantısına katıldık..
Turizm sektöründeki nitelikli ara eleman eksiğinin tamamlanması için 140 gencin eğitimiyle alakalı projenin açılışı yapıldı..
Samsun nun bacasız fabrika başlığı altında geleceğinin en büyük yatırımını turizm sektörü üzerinde yapma gerekliliğine Sayın Valimiz, Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız ve KATİD ( Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği ) Başkanı Sayın Murat Toktaş ayrı ayrı değerlendirdiler..
Hepsinin ortak paydada en çok vurguladıkları konu arasında bu şehrin kendi yatırımlarına ne kadar sahip çıktığı ve bunun için ne kadar çaba sarfettiğiydi..
Özellikle son beş yıldır karşı kıyılarla olan ilişkilerimizi güçlendirmek için sarfedilen çabaların artırılması, bu potansiyeli ağırlamaktan iş gücü artırımına kadar en önemli unsurlardan olan dilin yani Rusça nın hizmet sektörüne girmesi ve ileriye dönük hedeflerin eğitim destekli profesyonel alt yapı çalışmalarına bağlı olduğunu vurguladılar…
Sayın Büuükşehir Belediye Başkanımızın Samsun Sheraton Otel açıldığında Samsun halkı için yeni bir istihdam kapısı açılmış olmanın mutlulupunu yaşarken iş alım mülakatlarında Samsun lu gençlerin yetersiz kalması ve bu sektör için eğitim kalitesi yüksek kişilerin tercih edildiği onlarında Samsun lu olmadığı bilgisini aktardığında gerçekten çok üzüldüm..
OMÜ Turizm Meslek Yüksekokulu na sahip bir şehir sınıfta kalmıştı..!
SAMTAB ın AB projesi işte bu noktada bizler için büyük bir kazanımdı..
Yine Sayın Valimizin sosyal medya hesaplarınızda ne kadar turizm elçiliği yapıyorsunuz sorusu da düşündürücüydü..
SAMTAB görev yapan biri olarak kendimide o anda yargıladım..
Ve bundan sonra sayfamda kişisel web sitemde sık sık Samsun u anlatan fotoğraflar kullanma kararı aldım..
Çok zor günler yaşadığımız bu süreçte hepimize her konuda çok büyük görevler düşüyor..
Görüyoruz ki biz sahip çıkmazsak bizim olanlara kimse sahip çıkamıyor..
Sonradan yanılmışız demeninde geriye dönüşü olmuyor…
Geldiğimiz süreçler biranda oluşan süreçler değil..Hergün gün yüzüne çıkan gerçeklere ben şahsen inanmak istemiyorum..Bu kadar büyük hataları ve bugün bize yaşatılan bu tranva, herkesten şüphelenen selam vermeye korkan bir toplum anlayışının tekrar normale dönmesi kaç sene alacak belli değil..
O yüzden dünün getirisi bu zor günlerin yarınki huzuru ve başarısı bizlerin elinde..
Birbirimize inanmak zorundayız..Elele yarınlara daha umutlu bakmak için bende herkesi Samsun Turizm Elçiliğine davet ediyorum..
Herkes kendi objektifiyle kendi gören gözüyle Samsun u fotoğraflayıp anlatmalı ..




